2020. július 24., péntek

Imogen Cunningham

Hiába a képek özöne, a vizuális cunami, én változatlanul rajongok a jó fotókért. És szerencsére azokból is van szép számmal. A héten egy múltszázadi fotográfusnő, Imogen Cunningham munkásságában mazsoláztam. Rövid életrajz ITT
Én magam nem vagyok valami nagy fotós, valahogy mindig sokkal kevesebb van a képeimen, mint amit a szememmel (és persze az agyammal) látok, ezért mindig ámulatra késztet, ha valaki a kamerájával színvallásra készteti a teremtett világot. Mutasd magad! És akkor kiderül, hogy a porcelánfinomságú szirmok mögött zavarbaejtően erotikusak azok a bibék, hogy duzzad az Élet az aloésarjakban, hogy milyen hamvas egy fiatal lány mellbimbója és hogy mit mesél el egy vetetlen ágy. Ettől a mélyrehatoló, alapos tekintettől válik feledhetetlen mesterművé a mindennapi.










6 megjegyzés:

Alma írta...

Az erotika belső szépség, a lélekből jön és titok.
Bennszülötteknél a meztelenség egyrészt az éghajlat meg a tükör hiánya miatt volt.Megmutatva és megörökítve teljesen más a jelentése.Nem mutatja meg a lelket.

ixchel írta...

Nem erotikára gondoltam, hanem a nyers erőre, ösztönre. Az erotika egy másik szegmens a számomra.

ixchel írta...

A gyerekek meztelensége meg aztán egyik se, szimpla komfort és igaziság.

Alma írta...

Ezek erotikus képek.A gyerekekről is.Ez nem az én fantáziám, hanem a fényképész szemszöge.Én csak megállapítottam.

ixchel írta...

A gyerekekről készült képeknél nálam máshol van a fókusz. Nem azt mondtam, hogy a gyereknek nincs szexualitásuk, hanem hogy az ő meztelenségüknek nem ez az indítéka. Ezeken a képeken a meztelenség ennél többet jelent.

Alma írta...

Persze, egyértelmű.Csak ez az ő magánügyük.Nem más szemének való.
A művész ilyenkor elvesz és ideológizál.Ez zavar.