2019. december 26., csütörtök

Céklacsatni

Főzni nem, de órákig egy kis zenehallgatás mellett, zavartalanul  főzőcskézni nagyon szeretek. Ma nagyon egyszerű volt az ebéd, úgyhogy gondoltam, itt az ideje valamit kezdeni a jó hete sértődötten-kényeskedve-szeszélyesen zöldellő cékla-lilahagyma párossal. Egy részükből olivaolajjal, balzsamecettel egy egyszerű, finom saláta lett. 



A többiből csatnit főztem, eléggé találomra. A lereszelt céklát, lilahagymát, egy kimagozott almát összepároltam nem kevés garam masalával, mézes gyömbérrel és egy gerezd  fokhagymával. Mikor minden megpuhult, nyakon öntöttem egy kis balzsamecettel és olivaolajjal. Még egy pár percet hagytam összeállni, aztán a turimxgépben pépesítettem. A képek nem adják vissza tökéletesen, milyen gyönyörű mélybordó színe lett, harmonikus-fűzeres édes-savanykás ízzel. Ilyet máskor is készítek.
Egy jó kacsasülttel lenne az igazi, de Laci szerint a végül hamubasült rántott camemberttel is finom volt. Én ma szezámos füstölt tofuval és Dóri sülthagymás onigirijével ettem.




Este még csináltam hozzá házi humuszt a Janó által csencselt prémium minőségű horvát olivaolajjal és rengeteg sörélesztőpehellyel. Nem azért, de nagyon finom lett, rösztivel különösen.




1 megjegyzés:

Alma írta...

Nagyon király!