2019. január 13., vasárnap

Zsuzsánna

Nem ezt akartam, de túl jó.

" - A főorvos úr miatt dobtak ki az analízisből. 
  - Mondd fiam, rendesen fizettél ennek a Hermann-nak? Mert ezek az análitikusok nagyon kényesek erre. 
 Így mondta, á-val.
 - Rendesen fizettem.
Mármint anyám - tettem hozzá gondolatban-, lévén, hogy saját jövedelemmel nem rendelkeztem. 
- Mondd csak el, hogy is volt!
Nagyon tetszett neki a dolog. Vidáman csillogott a szeme. 
- Hát fiam, miattam dobtak ki, akkor nekem kell rendbehoznom a dolgot. Mert én is tudom azt, amit ezek az análitikusok, csak gyorsabban dolgozom. Hát, miért is jártál te ehhez a Hermánnhoz?
Mondtam neki valamit a bajaimról saját magammal. A szülőbosszantásul az érettségi másnapján kötött házasságom felkeltette a figyelmét.
- Te nős vagy?
- Nős.
- És hol van a feleséged?
- A Balatonon nyaral.
- Nélküled?
- Ő már befejezte a vizsgaidőszakot. Nekem hátravan még két kollokviumom. 
Bömbölni kezdett:
- Pali!Pali!Pali!
Pali hivatalsegéd-féle volt. Bicegve közeledett. 
- Hozzon levélpapírt, borítékot és tollat. Aztán üljön taxiba és vásároljon húsz horgot a horgászboltban. - Felém fordult. - Te pedig írd, amit diktálok. Hogy hívják a feleséged? 
- Zsuzsa.
- Kedves feleségem, Zsuzsánna!
- Zsuzsa.
- Zsuzsánna, ha mondom! Hallom, jól nyaralsz nélkülem a Balatonnál, és felcsaptál horgásznőnek. Érezd továbbra is jól magad! Küldök horgokat. Üdvözöl volt férjed, Péter. 
Leírtad?
- Le - mondtam rémülten.
- Na, fiam, ezt a házasságot befejeztük.. Foglalkozzunk most okosabb dolgokkal."

2 megjegyzés:

Alma írta...

Jó!Ezt a tanácsot adtam a gyerekeimnek én is hasonló esetekre.

ixchel írta...

Amíg egyszer-kétszer végig nem szenvednek pár ehhez hasonló hosszabb-rövidebb teljesen értelmetlen kört, úgyse hiszik el. Bár akkor hátha bevillan, amit mondtál nekik.