2018. augusztus 9., csütörtök

Nőiesség

  Sokat gondolkodom mostanában arról, mitől nő a nő. Olyan kifejezetten fiús, vadócos kislány voltam: mint a kis rablólány a Hókirálynő s. mesében. Na, ő volt az én karakterem sokáig. Szerintem nem sokan szavaztak volna arra, hogy 18 évesen szülni fogok és négy gyereket nevelgetek majd. (Persze, ha valaki igazán ismert volna, tudta volna, hogy mennyire vágyom a meghitt családi légkörre.) Mivel Anyu egyedül nevelt minket, egyszerre volt anyánk és apánk is, így ő se engedhette meg magának a nőiesség luxusát. Ha volt is benne ilyesmi, azt a vallásos közeg miatt próbálta elfojtani. Szóval nem álltunk valami jól ebben a tekintetben. A szex mindig érdekelt, egészen kicsi lányként is, de a smink, a szép frizurák, de még egy simán hosszú haj is, a szép ruhák, szoknyák, csajos cipők, stb. na, ez mind igen távol állt tőlem. 
   Bár a hosszú hajat továbbra sem tudom elviselni, ma már ízig-vérig nőnek érzem magam. Ezt elsősorban annak köszönhetem, hogy a nőiség összes szintjét megélhettem. Szerethetek, szülhettem, anya lehettem, jól-rosszul, de működtethetek egy családot és még lassacskán megöregedni is érdekes tapasztalat. Egészen biztos vagyok abban, hogy nőnek lenni messze nem merül ki a szexualitásban. (De azért nagyonis fontos, csak nem a nőiesség egyetlen forrása.) Nem maradunk örökké szexuálisan vonzó, szexuálisan aktív lények, illetve mindenkinek vannak időszakok az életében, mikor nem nyílik alkalma ilyesmire. Mi táplálja a nőiességet? Minden, ami érzékenyen tart. Az örömök.
    - Mindenfajta gyengédség. Megsimogatom, megölelem azt, akit szeretek. Ez mindennél fontosabb. 
    - Gondoskodás. Főzni valami finomat és együtt elfogyasztani, ez is az. Valakinek megmosni a haját, ez is az.
    - Finom illatok, napfény, tér, levegő.
    - Minden, ami kicsit "megemel": jó zene, klassz könyvek, ráérős beszélgetések.
    - Szépen öltözni: nekem is jólessen a tükörbe nézni, másnak is jólessen rám nézni. Színek, a    mindenit!
    - A tánc :)
    - Alkotni valamit (magamnak, nem másokat elárasztani vele)
    - A sport. A tónusos izmok, lazaság, ruganyosság akkor is sokat dob a közérzeten, ha több-                    kevesebb zsír fedi és a bőr se a régi már.
    - Masszírozni és masszírozva lenni: tudatosítani, hogy van testünk és jó benne lenni.
    - ....és még biztos sok minden, ami nekem eszembe se jutott.

Nincsenek megjegyzések: