2018. június 9., szombat

Vega töltött tök





Saját kútfőből született a recept, és inkább kalandvágyból próbáltuk ki, mint különösebb önbizalommal, de meglepően finom lett, ezért ide is leírom.

A zsenge tököket meghámoztam, a belsejüket kivájtam. A tököket besóztam, a magvas, belső részt félretettem.
Két nagy fej hagymát apróra vágtam, megdinszteltem. Fél kiló gombát ledaráltam és a hagymára dobtam. Sóztam, borsoztam. A tökök kivájt belsejét is hozzákevertem és együtt pároltam. Egy serpenyőben szárazon megpirítottam egy jó marék napraforgómagot és ezt a gombás töltelékhez adtam. Apróra vágott kaprot is kevertem bele és két evőkanál mogyoróvajat. 
Nem kellett neki sok idő, talán negyed óra. Főtt rizst kevertem hozzá és megtöltöttem vele a tököket. Egy kis tejfölt kanalaztam rá, reszelt sajttal meghintettem és így ment a sütőbe. Laci hegyes, erős paprikát karikázott rá.
Irtó finom lett és a töltelékből maradt egy melegszendvicses vacsorára való. 

Nincsenek megjegyzések: