2018. június 8., péntek

Spanyolviasz



Boldizsár Ildikó: Hamupipőke facebook profilja c. könyvét olvasgatom. A Metamorphoses nevű meseterápiáról szól, igencsak dióhéjban, mert a könyv egynegyedét a mesék teszik ki, amivel dolgoztak. Mégis megéri megvenni, elolvasni. Ahogy én kivettem, a terápia lényege az, hogy valaki elmegy a terapeutához valami feldolgozandó problémával, aki fog egy mesét, aminek a segítségével az elkövetkezendő 5-10-X foglalkozás során együtt megoldást, de legalábbis utat találnak ennek a problémának a megoldásához. 5-10 ülés egy pszichoterápiában szerintem nagyon kevés, ha ennyi idő alatt segíteni lehet valakin, aki komoly válsághelyzetben van, az csodálatos eredmény. Persze nem szabad lebecsülni a psziché öngyógyító folyamatait: néha elég valakit irányba állítani, aztán önjáró lesz. Szerintem egyébként a módszer egyszerűségében zseniális. 
Az igazán klassz meséket az Élet írta, több generáció rostálta át a tapasztalatain, csiszolgatta, tapasztgatta. Működő, kész mintákat tartalmaznak. Aki beleéli magát, együtt fejlődhet a főhőssel. Sőt: nem csak a főhőssel. Egy jó mesében nincsenek "felesleges" szereplők, akik csak a színesítik a történetet.  Ezenkívül képekben beszél, ami a tudatalattihoz, ahol a döntések megszületnek,  a legjobb út. 
Életem során több olyan mese is volt, ami meghatározó hatással volt a gondolkodásmódomra, értékítéletemre. (Hát persze, hogy megint rólam van szó :D)
EZ, meg EZ, meg EZ, meg EZ és meglepő módon EZ. Na meg az Ezeregyéjszaka meséi, azokat egyszerűen imádom.
Soha nem tudom eléggé meghálálni Anyunak a végtelenbenyúló meseolvasásait. 

Nincsenek megjegyzések: