2010. szeptember 28., kedd

Perfekt

Nehéz meghúzni a határvonalat a perfekcionizmus és a túlvállalás között. Az egyik eredménye a fejlődés és a jól végzett munka feletti megelégedés, a másiké meg éppen az ellenkezője. 
Két - jellemzően kötögetős- példa jutott eszembe az utóbbiról: 
Évekig őrizgettem egy kb. másfél méter hosszú, rózsaszín gyapjúsálat, amit Kinga alkotott, mikor kötni tanult. Nagyon változatosra sikerült, mert minden fellelhető mintát belekötött. Mikor befejezte, sóhajtott egyet és (tudtommal) többet nem nyúlt kötőtűhöz. (Bár mióta tanyán lakik, nem is igen lenne rá ideje.)
A másik egy káposztásmegyeri barátnőmmel esett meg: elhatározta, hogy karácsonyra valami igazán különleges, személyre szabott ajándékkal lapi meg a férjét: köt neki egy szép pulóvert. Nekigyürkőzött, vásárolt egy csomó gyönyörű gyapjúfonalat, elővette a legszebb kötésmintákat és nekilátott az ajándéknak. Szívét-lelkét beleadta, egymás érték a szebbnél-szebb minták. A méret is tökéletes lett, férj örült. Januárban nagy büszkén magára öltötte neje tökéletes alkotását, úgy ment be dolgozni. Ebédidőben kivételesen hazaugrott és nagy nyögések közepette átcserélte a pulóvert: - Sajnálom, nagyon szép, de nem bírom viselni, annyira nehéz.

6 megjegyzés:

Alma írta...

A pulcsikötésről nekem mindig az egyik afférom jut eszembe nagymamival, amikor megkötöttem 13 évesen a szerintem ideális nagyságú, színösszetételű, mintájú pulóveremet, ami láttán szegénykém rosszul lett, pedig nem volt egy ideges természet.Én persze büszkén hordtam is évekig.

Alma írta...

Tudod, az a Benetton-zöld, párszor át is kötöttem:)

ixchel írta...

Úristen, hogy volt türelmed átkötni!...Egyébként nagyon jó kis pulcsi volt, irigyeltem is Tőled annak idején. Van egy drapp pulcsim, amit akkor kötöttél (magadnak), mikor Arielt vártad és lefogytál cirka 30 kilót. Kabát helyett is hordtad. Aztán nekem adtad és én viseltem büszkén évekig. Már eléggé elnyűtt szegény, úgyhogy már nem hordom, de azért őrizgetem.

Alma írta...

:))

Alma írta...

Tényleg,mi ihlette ezt a bejegyzést?

ixchel írta...

Minden jel arra mutat, hogy hamarosan munkakört fogok váltani (házon belül), ezért gondolkozom ilyesmiken.