2023. január 8., vasárnap

Normális vagy

 Gyönyörű az idő és a tegnapi halászléparty után kissé másnaposan üldögélek itt. Bármit, de bármit szívesebben csinálnék, mint hogy a dallistámat csiszolgassam (micsoda pökhendi dicsekvés, hiszen még el sem kezdtem...) a szombati ének vizsgámra. Mumusok ide vagy oda, van valami azért, amiről mégiscsak szeretnék írni, mert ez most aktuális: úgy látszik, 50 éves koromra csak helyrekattannak az életemben a kiugrott fogaskerekek (ha nem is mind, de néhány fontos). 

Nemrég elolvastam dr. Máté Gábor : A sóvárgás démona, illetve most olvasom a Normális vagy c. könyvét. Nem vagyunk mi hozzászokva az ilyen alapos munkához, azt kell, hogy mondjam. Nálunk valahogy a guruk, meg a Besenyő Pista bácsi-féle megmondók sikeresek, meg az ezotériába hajló kellemes léleksimogatók. Erre jön egy családorvos évtizedes addiktiológiai múlttal és elkezdi okosan elmesélni, amit tapasztalt, a korszerű kutatásokkal összevetve. Humánusan. 

Olvasom, olvasom és közben elkezdek vissza-visszaásni az emlékezetemben, közben felidéződik csomó minden, amire én már egyáltalán nem akartam emlékezni. Kicsit, néha meg nagyon fájdalmas, de harag helyett megértés és megbocsátás születik belőle, ahogy szépen a helyére kerülnek a kirakós elemei. Magamat is megértem és magamnak is meg tudok bocsátani, annak a fura kislánynak, aki voltam, meg annak a fiatal lánynak és felnőtt nőnek, aki lettem, a sok értetlenségemet is, hajmeresztő hibákat is. Abból a kicsit torz perspektívából, amivel én szemléltem a világot, már értem, hogy miért nem érthettem, hogyan működik. A hajdan hasznos, mára értelmetlen túlélési taktikák rengeteg szenvedést okoztak. A dac is. A némaság is. A megfelelési kényszer is. A szándékos vakság is. Ezek már csak kacatok. Felnőttem. Vagy valami olyasmi.

És zene ;)



3 megjegyzés:

Alma írta...

A medveünnepet akkor tartják, ha eljön hozzád a medve(konkrétan egy igazi) és ezt azt jelenti, hogy most minden dolgodat abba kell hagynod és meg kell tartani az éves elszámolásod az egész nemzetséged előtt.Napokon keresztül sorolod, hogy mi történt ebben az évben és mindenkinek végig kell hallgatnia, felnőttnek, gyereknek, minden jót, minden rosszat.Tanulnak a jóból, a rosszból és megbocsátanak.

Wagner Alma írta...

<3

Wagner Alma írta...

https://www.youtube.com/watch?v=fB5Vy38RiEs