2019. július 7., vasárnap

Rómeó és Júlia



Hm...milyen érdekes. Szerencsés vagyok! Ha tegnap nem megyünk moziba, nem látom meg ennek az előadásnak az előzetesét. Tegnap egy szuper film, ma egy zseniális balett-előadás. Micsoda hétvége!
Már mindent lebeszéltünk, mikor véletlenül megláttam, hogy háromórás vetítés lesz a Puskin moziban egy szünettel. Egy pillanatra meginogtam, hogy szeretném-e ezt ebben a melegben, hogy fogom végigülni? Szerencse, hogy nem engedtem a  kísértésnek és nem mondtam le, mert az előadás annyira érdekes volt, hogy azonnal az üléshez szögezett és ez a 3 óra szinte elröppent. Nagyon szeretem a balettet, minden műfajban! Egy varázslat: hogy lehetséges egy történetet szavak nélkül, csak a mozgás és a gesztusok nyelvén tolmácsolni. (Zenei aláfestéssel persze.) 
Ez az előadás azért tetszett különösen, mert a történések nem a klasszikus módon, a színpad teljes mélységében zajlottak: a tér hosszában le volt felezve és a színpad hátsó része egy szinttel magasabban volt. Ezáltal a szereplők nem voltak úgy "szétszórva", mint hagyományosan, a történések egy sokkal kisebb térben zajlottak. Az eredmény egy nagyon erős, nagyon tömény, intenzív színpadkép. Egészen másféle bravúrokat követel a koreográfustól és a táncosoktól, mint a hagyományos felállás, az öncélú ugribugrihoz itt egész egyszerűen nincs hely. Összehasonlításképpen megnéztem a Bolsoi Yuri Grigorovich-féle 2013-as előadását, hogy lássam, mennyire indokolt a lelkesedésem, hááát...egészen más világ, pedig az is egy igen-igen magas szint. Ízlések és pofonok persze, de számomra Kenneth Macmillan koreográfiája sokkal természetesebb és magával ragadóbb volt. Imádtam. Még mindig itt bizsereg bennem az egész.

Nincsenek megjegyzések: