2019. február 27., szerda

Vigasz

Nem tudom, mások hogy csinálják, számomra iszonyú nagy stresszforrás ez a hirtelen jött vegánság. Érzelmileg teljesen kikészít, hogy állandóan erről van szó! Libabőrös leszek, ha csak szóbakerül a téma. Disznótorossal és nyúlsülttel relaxálok, meg szigorúan húsos thai levessel. A kedvenc antidepresszánsom: csülök pékné módra. Ami időnként némi reményt ad: egy-egy igazán ízletes vegán étel elkészítése. Ma sikerült nemcsak életem legfinomabb humuszát, hanem az általam eddig kóstolt humuszok legjobbját elkészíteni. Ráadásul tényleg egyszerű.
Nálunk nagyon bevált a konzerv csicseriborsó, sok laca-facától megkíméli az embert, mert nem kell áztatgatni, főzögetni, garantáltan puha és finom.
A konyhai aprítóba beleöntöttem a lecsepegtetett csicseriborsót, jól meglocsoltam repceolajjal, citromlével. Egy nagyobb csipet sót, curryt, chilit szórtam bele, egy jó evőkanál tahinit,  sörélesztőpelyhet (ez utóbbi ugyan nem szokványos tartozéka a humusznak) és két gerezd fokhagymát. Finom krémesre zúztam az egészet. Nagyon ízletes lett! 
Nekem nagy meglepetés a sörélesztőpehely: a vegánok sajt helyettesítésére használják. Olyasmi íze van, mint a parmezánnak és számos kedvező élettani hatása van, itt szépen le van írva, mi mindenre jó. Biztos, hogy rendszeresen használni fogom.

12 megjegyzés:

Alma írta...

Nekem bele kell férnem a fellépő ruhámba, nuku kenyér, pedig most jöttem bele a sütésbe igazán.Relaxálj légyszi azzal, hogy vegán receptekkel traktálsz, oksi?Az én gyengém a libatöpörtyű, szerencsére tök drága lett.Az a gáz a karácsonnyal, hogy még úgyis, hogy azt az időszakot megúsztam hízás nélkül, mert önmegtartóztató voltam(mindenből 1 szelet vagy darab, nem több)utána elkezd hiányozni a szaloncukor, stb., tisztára szénhidrátfüggővé válok.

ixchel írta...

Én is imádok sütni, de ha belekezdek, elvesztem...visszasírom a paleós időket, mikor nem volt itthon sütögetés. A házi sütiknek nem lehet ellenállni!

ixchel írta...

Na, ha bejönnek a vegán receptek: ezzel a humusszal sütöttünk rakottkelt, a teteje meg lett szórva pirított napraforgómaggal. Érdemes kipróbálni!

ixchel írta...

Én ugyanezt látom magamon amúgy, az egy szelet, egy darab nem megoldás, ezek mind fenntartják a függőséget. Nejem az vált be (persze nem vagyunk egyformák, hogy semmi ilyesmit nem eszem, de ha megkívánom, akkor sokat. Nem napi egy kocka csokit eszek, hanem kéthetente egy táblát. Ettől érdrkes módon nem híztam soha. Most ott van a baj, hogy családi igényre elkezdtem sütögetni, amiből persze én is eszem, de közben megtartottam a soksajtos, viszonylag zsíros étrendemet is. Fel is szaladt december eleje óta 5 kiló. Persze az önuralom hiányát nem a környezetemen szeretném számonkérni...visszaállok arra, ami jó nekem.

Alma írta...

Az én diétás partnerem Bernát, aki egy tál saláta után kér 2 nagy szelet libatöpörtyű krémes kenyeret.Csakhogy ő lemozogja velem ellentétben.Robi is örökmozgó, neki is kell a kalória, különben megáll a bringa.Barnusnál nekem kell figyelnem, hogy eszik-e egyáltalán, külön kosztpénzt kér, amin magának vesz péksütit, cukrot, üdítőt.A sulikaját nem hajlandó megenni,a szendvicset szintén, pedig szuper kenyereket sütünk.Amikor nagyon kiakadok ígér fűt-fát, de utána ugyanez megy.Csak a frisset szereti, ami már állt pár órát, pláne dobozban az kuka.Kivétel bolti vacak.
Most a vegetáriánus étrenden gondolkodom, anno 1 évig csináltam és sokat segített a méregtelenítésben, azóta nincs migrénem és sokat javult a szénanáthám(ami azóta elmúlt az energia légzéssel).

Alma írta...

Mi volt még a rakott kelben?

ixchel írta...

Kelkáposzta, rizs, humusz, pirított napraforgómag.

ixchel írta...

Amit Barnus csinál, azt ismerem. Most nyit a nagyvilág felé, annak az ízei, illatai, textúrái kellenek neki, nem ami eddig volt. El fog múlni.

Alma írta...

Nem aggódnék, ha nem lenne amúgy is rossz evő :(
Köszi, kipróbálom, de szerintem karfiollal, a rakott kel szent és sérthetetlen egyenlőre

ecce homo írta...

Szerintem zöldbabbal, brokkolival is jó lehet ez a humuszos rakott kaja.
Én már rájöttem, hogy szinte mindegy, hogy vegán, vagy paleo (ketogén) étrend, ha valaki csak fogyni akar, és persze tisztában van vele, hogy számára, az emésztésének mi felel meg. A lényeg, hogy vagy zsír, vagy szénhidrát, csak nem nagyon szabad egy étkezésen belül keverni a dolgokat, különben garantált a hízás. Állati fehérjét lehetőség szerint visszaszorítani, mert sok gyulladásos folyamat innen indul. Ezek figyelembe vételével mindenki egye azt ami számára jólesik.

P.s.: az az 5 kg meg nagyon jó helyre került... ;)

ixchel írta...

Üdv, holubar :) próbáljuk ki úgy is!

ixchel írta...

A kertkonyha blogon nagyon klassz vegán receptek vannak! Sütik is.