2019. február 2., szombat

Holtpont

 Laci a Kovács Műhelybe jár edzeni, neki nagyon bejött, látványosan lesz egyre izmosabb, szikárabb. A mai crossfit-edzésre engem is elvitt. A többhónapos lazsálás után nem valami nagy önbizalommal indultam neki, voltak is gondok a beléptetéssel, akkor szívfájdalom nélkül hazasétáltam volna, hátha égi jel, ha-ha-ha. De hát megoldódott, úgyhogy gyorsan átöltöztem és beléptem az edzőtérbe. Ez valami szerelőműhely lehetett régen, az egész tér kialakítása nagyon puritán, funkcionális. Tömörített gumi a padlóburkolat, tökéletesen csúszásmentes és vagány. Egy állványrendszer a TRX-hez, húzódzkodáshoz, súlyok, medicinlabdák, egy nagy, visszaszámoló óra a falon, egy ülőgarnitúra dohányzóasztallal. Ennél nem is kell több.
Nagyon kedves fiatal srác volt a edző, mindenkit szemmel tartott, segített. Engem is kikérdezett, miket sportolok, sportoltam, van-e sérülésem, stb. és a zúzósabb részeknél adott könnyített feladatokat. 6 állomás volt, mindenhol 2-2 feladattal, minden állomásra 5 percünk volt, az állomások között 1-1 perc pihenővel. Előtte bemelegítés, utána nyújtás. Sok lány volt, nagyon ügyesek, erősek. Szerintem én se voltam rossz, de az edzés is okosan volt felépítve, mindent nagyon szépen megmozgatott, terhelt. Végre leizzadtam. Már egészen el is felejtettem, milyen az. Tanulságos.
Milyen más ez, mint az iskolai tornaórák, ahol azt se tudtuk, hogyan mismásoljuk el a megerőltetőbb feladatokat. És mennyivel koncentráltabb, mint egy otthoni edzés. Egészen más az, mikor az ember tudja, hogy ez a nem egészen egy órája van arra, hogy tegyen valamit magáért. Amit ebbe belesűrít, annyi van. Ha ellógta, akkor az eredmény is egy semmi lesz, akkor otthon is maradhatott volna.
Az biztos, hogy az edzések végére biggyesztett nyújtások magukban nem sokat érnek, nem is érhetnek. Szerintem hosszútávon mindenképpen javasolt mellé a mobility edzés, vagy a jóga, különben borítékolhatóak a sérülések, annyira merevvé teszi az izomzatot. Lacin látom, hogy mióta heti egy mobilityre is jár, mennyivel szebb a mozgása és teherbíróbb is. Mikor régebben jártam crossfitre, nekem is sokat dobott a teljesítményemen, hogy elkezdtem jógázni. 
Engem ez az edzés most átlendített végre a holtponton. Végre megint érzem a testem, az izomtónust. (Valahol mélyen, a zsírpárnák alatt.) Klassz. Ha elkezdek normálisan járni, meg fog szűnni az össze-vissza kajálás is. Ma még megettem, de már elgondolkoztam a tegnapi szilvás derelyén :D Érdekes, a jóga meg az úszás erre nem volt orvosság, ehhez tényleg egy kimerítő edzés kellett. 

Nincsenek megjegyzések: