2018. november 30., péntek

Mindenáron

 

Nyakunkon az advent. A város kivilágítva, a Váci utcán kürtőskalács és gesztenye, a Vörösmarty téren karácsonyi vásár, bódérengeteg, nyüzsög minden. Ilyenkor még nagyon imádom, ez még csak egy csendes ráhangolódás és nem a karácsony előtti őrület időszaka. Még nem kötelező szeretni, csak lehet.
  Tegnap reggel egy rádióműsorban valami civil szervezet képviselőjével beszélgettek a jótékonyságról, adományokról. Csak félfüllel hallgattam oda, az interjú nem volt se jó, se rossz. Arra kaptam fel a fejem, hogy a beszélgetés alanya a búcsúzkodás közben még gyorsan bevetette a hatásosnak szánt szlogent: "Jót tenni szexi!" ...a műsorvezető is meghökkent, nemcsak én, pár pillanatig csak keresgélte a szavakat: "őőő...igen...nagyon fontos, hogy az ünnepi készülődés időszakában se feledkezzünk el nehezebb sorsú embertársainkról. Ne felejtsék el: jónak lenni szexi! " ...ééés zene.
  Valahogy olyan émelyítő ez. Fonák. Nem az, amit mond, hanem amit sejtetni akar. Pedig van benne némi igazság: a jóság tényleg nagyon vonzó. Eleve azt sugallja, hogy van miből adnod (és itt nem csak a pénzre gondolok: egy jó szó vagy mosoly is lehet, vagy átsegíteni valakit a zebrán, aluljárón) és még jófej is vagy. Más perspektívába helyez. De nem úgy szexi, mint egy csipkeharisnya. Mélységet sejtet. Azt hiszem, ha szexi akarnék lenni, nem a jótékonysággal kezdeném, hanem egy nagyon mély dekoltázzsal, az tiszta sor. Rossznak lenni egyébként is szexibb.
  A jóságban pont az a jó, hogy mindkét félnek ad valamit. Hogy ami eddig pangott, az most áramlani kezd, megéled. Éppen ez benne a klassz, ez az elevenség. Ha önmagáért való, tiszta, minden hátsó szándéktól mentes, attól lesz jobb egy picit minden. 

8 megjegyzés:

Alma írta...

A jóságot és a szépséget kívánjuk a másik emberben, ezt már Szókratész is megmondta :)

ixchel írta...

Mindenki tévedhet ;) de Szókratésszel egyezik az ízlésünk.

Alma írta...

Nekem is tetszik Alkibiadész :D

ixchel írta...

Erre a kettőre én is nagyon ki vagyok hegyezve (a szépségre és a jóságra), talán a jóságra még inkább, ami átsugárzik az anyagon és megnemesíti. Mióta készülök már rá, hogy leírjam ezt a szót: lumineszcencia ;) Na végre :D

Alma írta...

Én E.T.-be voltam szerelmes gyerekkoromban :D

ixchel írta...

Szerelmes?

Alma írta...

Igen, kb. 10 évesen.Pedig nem ő volt az első az életemben :D

ixchel írta...

...vagy pont azért :D