2017. január 24., kedd

Nem vagyok valami nagy tabudöntögető, de annak spéci örülök, hogy rászántuk magunkat arra, hogy az évek alatt felhalmozott könyvkészletünk egy részétől megváljunk. Valljuk be: többségüket már csak hangtechnikai elemként tároltuk a nappaliban, meg felvágásból. (Ami részemről egyébként is teljesen indolokatlan, amilyen keveset olvasok.) Persze azért maradt bennünk némi tartás és mondjuk a kukába nem dobtunk ki könyvet, de az antikvárius azért tisztára sepert nálunk majdnem egy egész könyvespolcot és ezért egy picit se fájt a szívem. 
A reggeli torna közben mindig a könyvespolcokat stírölgetem. Ma reggel azt játszottam, hogy gondolatban összeszedtem, ha gyorsan menekülnünk kéne, milyen könyveket tennék tutira a bőröndbe. Mondjuk egy közepes nagyságú bőröndünk lenne erre a célra. Első körben: 
- a Faludy könyvek (az önéletrajziak)
- Platón: A lakoma (ez egy válogatás)
- Volt egy farmom Afrikában
- Márai: Egy polgár vallomásai
- a Hrabal könyvek
- Rejtő: Megyek Párizsba, ahol még egyszer sem haldokoltam
- a Nagy László kötet

Bibliát nem vinnék, mert az úgyis mindenhol van.

Ha csak egy táskám lenne mindennek: Faludytól a Pokolbéli víg napjaim és Nagy László kötet. 

Ha csak a kabátom alá rejthetném, akkor a Nagy László kötet. 

2 megjegyzés:

Alma írta...

Én a Bibliát, de van is nálam mindig :)
Amúgy memóriakártyán bármennyit :D

ixchel írta...

Igaz :)