2014. január 4., szombat

Lakodalmas kutya leves

Ki gondolta volna, hogy ennyi bőrt lehet lehúzni két csomag kókuszreszelékről.

1. Másfélszeres mennyiségű vízzel felforraltam, mikor lehűlt, leturmixoltam, leszűrtem. Így lett belőle kókusztej. Utólag derült ki, hogy olyan magas volt a zsírtartalma, hogy ha megvárom, hogy rendesen kihűljön, simán lefölözhettem volna a kókuszzsírt, ez már kettő.

2 (3). A kókuszreszelék egy részét, ami  kókusztej készítés után megmaradt, felhasználtam sütibe.

3(4). Laci talált az antalvalis oldalon egy karácsonyi aszaltszilva krémlevest, annak alapján csináltunk egy másikat, lévén, hogy a miénk már egy kissé kizsigerelt adag. Úgyhogy vettünk még 20 deka aszaltszilvát. A maradék kókuszreszeléket felforraltam annyi vízzel, hogy olyan jó leveses állagú legyen. Lekapcsoltam a lángot, beletettem a löttybe az aszalt szilvát, fahéjat. Lefeküdtünk sziesztázni.
Mikor olyan kellemes langyos lett a leves, kihalásztam a szilvák egy részét, és négybe vágtam. Ami a lábasan maradt, azt jó alaposan összeturmixoltam, olyan jó állaga lett, és olyan édes, hogy semmi egyéb nem kellett bele. A darabolt szilvát beletettem és jól megettük.
  Sajnos a látvány annyira nem hasonul az ízhez, hogy szépen mondjam, ezért képet nem teszek fel. Csukott szemmel kell enni. Viszont: olcsó, laktózmentes, gluténmentes, annyi cukor van benne, mennyi az aszalt szilvában, még a legvadabb paleo-sok se találhatnak benne kivetnivalót. És ami a legfontosabb: Dórinak is ízlett, aki egyébként nem eszi a gyümölcslevest.

Nincsenek megjegyzések: