2013. november 1., péntek

Alapfokú mágia

A Wahariban fejtegeti Bognár Lajos, milyen fontos a természeti ember számára a transzformáció - ahogy a feldolgozás műveletével ártalmatlanná tegye a veszélyest: a húst, mielőtt megsütnék, varázslatokkal növénnyé varázsolják (meggyőződésük, hogy a hústól betegek lesznek, ezért olyat nem ehetnek), a mérgező maniókát lereszelik, hogy ehetővé váljon, stb. Azzal, hogy az állatiból növényi, a keserűből "édes" lesz, minden az ember világához szelídül.

Ez inspirál engem is, mikor kinyitom a hónapvégi hűtőszekrényt, és megpróbálok valami ehetőt varázsolni a senkinek sem kellő vackokból.
A mai felhozatal: egy fél kefír, egy kocka élesztő, két fonnyatag zöldhagyma, másfél doboz ehetetlenül csípős Lidl tormás vajkrém, 2 tojás.

70 dkg lisztből 
1,5 dl olajból
1 kocka élesztőből
1 ek cukorból
1/2 ek sóból
a fél kefírből
2 tojássárgájából
meleg vízből

tésztát gyúrtam, fél óráig kelesztettem. 
Kinyújtottam, megkentem a vajkrémmel, rászórtam a felkarikázott zöldhagymát. Feltekertem, a tekercset karikákra vágtam, olyan csigaszerűek lettek. Kicsit még pihentettem, majd előmelegített sütőben megsütöttem. Nem volt rá panasz.  

2 megjegyzés:

Alma írta...

Én nem fáradtam volna a feltekeréssel, de tök jó az ötlet:)
Van olyan alkalmazás valamelyik gasztro oldalon, hogy beírod, mid van otthon, és kiad olyan recepteket, amit a rendelkezésedre álló alapanyagokból készíthetsz.

ixchel írta...

Igen, én is gondolkodtam rajta, hogy valami kenyérlángos-féleképpen sütöm meg, de olyan szegényesnek tűnt,hogy inkább feltekertem :)
Azt hiszem, a Mindmegettén én is láttam azt az alkalmazást,nagyon jópofa!