2012. június 19., kedd

Úgy dukálna, hogy képpel illusztráljam a mai sütit, de már csak morzsák voltak belőle, mikor eszembe jutott, hogy feltegyem ide  receptet. És még akkor is vívódtam, mert megint nem mértem ki, miből mennyit tettem a tésztába, hogy írjam ezt le egyáltalán? Olyan finom lett, hogy mégis megkísérlem.
Szóval: 
- egy marék mandulát és diót durvára vágtam
- egy kis olajon kb. 2 dl zabpelyhet pirítottam, félidőben hozzáadtam a mandulát és a diót és együtt pirítottam őket készre, elzártam a gázt, 
- hozzáadtam egy evőkanál cukrot és a serpenyő hőtehetetlenségétől szépen karamellizálódott az egész cucc.  Hagytam némiképp kihűlni.
Zsófi kevert közben egy sima muffintésztát (3 tojás, kb.10 dkg cukor, 1 kis tejföl, némi olaj, szódabikarbóna, csipet só), csak kevesebb liszttel, mint szokásos. Beleforgattam a zabpelyhes keveréket és tortaformában közepesen forró sütőben kisütöttem. 
Finomabb lett volna, ha vajon pirítom a zabpelyhet, de így is pillanatok alatt elfogyott. Holnap még egy kis meggyet teszek hozzá.