2011. január 16., vasárnap

Rakott kelkáposzta

Gyerekkoromban csak a hagyományos rizses-darálthúsos kelkáposztát ismertem, úgyhogy mostanáig azt főztem. Azt is nagyon szeretem, de a kedvenc rakott káposzta-receptem, ahogy Laci anyukája készíti el. A pörkölt csak enyhén paprikás, hagyja érvényesülni a káposzta ízét. Inkább borsos-fokhagymás, de érzéssel. Hál'Istennek anyósom mentes a magyar háziasszonyok hibájától és nem vegetáz agyon mindent, úgyhogy nagyon ízletes és változatos a főztje. Tegnap az ebéddel együtt a receptet is elhozta, úgyhogy gyorsan leírom ide.

1.5 kg hús
3db közepes kelkáposzta
1,2l tejföl
5db zsemle
10 gerezd fokhagyma
2db vöröshagyma
bors, só

A káposztát negyedekre vágom és megfőzöm.
A húsból pörköltet csinálok, majd húsdarálóban ledarálom.
A ledarált húshoz adom a beáztatott és kinyomkodott zsemléket és ha kell, még teszek bele borsot, és fokhagymát.
Egy tepsibe teszek a pörköltszaftból, majd erre teszem a káposzát, rá a húst, ezután tejföllel lefedem, megint egy kis pörköltszaft, és ezt addig ismétlem, amíg van hely és anyagom hozzá.
A tetejére káposzta, arra meg tejföl kell.
Beteszem a sütőbe, amit már előmelegítem, és ha a tejföl megbarnul egy kicsit, kész is.

2 megjegyzés:

Alma írta...

Ezt ki kell próbálnom!

ixchel írta...

Nagyon kiadós, a sok húsnak köszönhetően. 11-en laktunk jól ebből az adagból, én még Lacival megvacsoráztam belőle és másnap ebédre is vitt magával a munkahelyére. Friss kenyér kell mellé és más semmi.