2009. március 21., szombat

Sidol

Van egy muránói üveg medálom, amihez annak idején vettem egy nagyon egyszerű ezüstnyakláncot. A nyaklánc -mint annyi más is- beesett a kanapé alá és ott kallódott pár hónapot. Áthúzatott a hajó alatt és épségben maradt, viszont csúnyán megfeketedett. Hogy használni tudjam, először fogkrémmel dörgöltem, majd Vanish-be mártogattam, amitől még randább lett. A napokban bementem egy ékszerészhez és megkérdeztem, mennyiért tisztítaná meg. 500Ft-ot mondott, én meg kifordultam az ajtón. Bementem az első Rossmannba és vettem egy flakon Sidolt 520Ft-ért. Ma két perc alatt kitisztítottam vele a nyakláncot. A maradékkal megdörgöltem a fürdőszoba-kilicset. Nagyot néztek a gyerekek, mikor meglátták benne a tükörképüket, előttem meg felragyogott egy csili-vilire takarított otthon képe. Elöntött a becsvágy és a csaptelepeket is kifényesítettem. Ez igen! Aztán azon vettem észre magam, hogy féltékenyen fürkészem a többieket, ki miért mos kezet. Indokoltan fogdossa-e a csaptelepet...Agybaj. Úgyhogy feltettem a flakont a polc tetejére, mielőtt baj lesz.

4 megjegyzés:

Alma írta...

Ezért nem veszek Sidolt.:)

Még régebben voltunk vallásórán V.Gy.-nál, és amikor indulófélben voltunk, a polcról leemelt egy üveg ecetet.
Én: inni szoktad?
Ő: dehogy, takarítok vele.
Gondolom az anyukájától tanulta, nagyon ki van okosítva takarításból.
Én az ecetes zöldbékásat használom azóta, a legmakacsabb foltokat, odaégett vackokat is leszedi, és a kezemet sem bántja.

ixchel írta...

Kösz a tippet. Én meg a Te forróvizes módszeredet használom olyan "göndörre" csavart fémdörzsivel. A tűzhely gombjait meg kifőzöm a mikróban, ha eszembe jut.

Alma írta...

Az ecetes zöldbéka a forróvíznél is jobb.
Mikróban kifőzödöd?Kár, hogy az enyémben van fémalkatrész.

ixchel írta...

Az enyémek szétszedhetőek, kivehető belőlük a rugó. Szóval ilyen hatásos az ecetes zöldbéka? Majd megkérem Lacit, hogy szerezzen be nekem, ha legközelebb a háztartási bevásárlást intézi.