2019. június 26., szerda

Csokitorta csokibabáknak



Ma kétévesek az ikrek. Félvegán családban egyértelmű, hogy a tortának is mentesnek kell lenni az állati fehérjéktől. Alon tejérzekeny is, ki is köp mindent, ami egy picit is darabos, ezért a csokitorta maradt, mint legkisebb közös többszörös.
A piskóta:
40dkg teljeskiőrlésű liszt
20dkg zabliszt
15 dkg jó minőségű kakaó
1 sütőpor
10dkg cukor
15 dkg kókuszolaj
annyi növényi tej, amennyivel jó állagú lesz a tészta
Szépen megsült, mikor felvágtam, sajnos több darabra esett, a tortakrémmel ragasztottam össze. Lehet, hogy el kéne kezdenem mozaikozni.
A krém:
20 dkg kakaóvajat megolvasztottam
2ek zablisztet picit megpirítottam benne
1 nagy kókusztejszínt
20dkg étcsokit
2 ek xilitet (halottnak a csók a többi összetevő mellett)
melegen, habverővel bekekevertem. Lehűtőttem. Mehetett volna bele egy kis rum, de a babák miatt most nem tettem bele.
A Herbaházban találtam nagyon finom vegán tejszínt. 



Habbá vertem és belekevertem a csokis krémbe. Hát...a kakaóvaj mindig meglep, milyen fasza állagot produkál a tortakrémekben. Most is így lett.
Megkentem a tortalapokat, aztán
elővettem a csillagfejes nyomógömbömet és elkezdtem elfedni a letagadhatatlant. Fagyasztott ribizlivel megszórtam és a végeredmény egy nyitott szemmel is élvezhető torta lett.

2 megjegyzés:

Alma írta...

1.Hol veszed a kakaóvajat?
2.Tuti vannak használható piskótareceptek tej és tojás nélkül, csak a felvágással kell csínján bánni, vagy több részletben sütni(bár ebben a melegben egy sütés is rengeteg a lakás átlag hőmérsékletének)

ixchel írta...

1.Ez még abból volt, amit tőled kaptam.
2. Én is hajlok rá, hogy több részletben süssem ki, bár inkább a rugalmassággal voltak gondok.