2019. január 8., kedd

Forrójóga



Még kicsit zsibbadt fejjel, de csak megírom az első forrójóga-élményemet. Már évek óta nézegetem, kerülgetem a Bikram jógát, de eddig annyira furának, majdhogynem perverznek gondoltam, hogy nem mertem belevágni.
Most, hogy Laci is edzőtermet váltott, végre nem kötött már a Deltához a kedvezményes házaspár-bérlet és én is elkezdtem nézelődni. Egyébként a jógaoktatómat, Vikit nagyon kedvelem, nagyon jó órákat tart, csak abból van már kicsit elegem, hogy nem takarítanak rendesen és állandóan kosz van, meg hogy a jóga idején is hangosan megy a zene az edzőteremben, a gyúrós fiúk a földhöz baszkodják a súlyokat, nagyon zavaró. Jópár termet megnézegettem, ami vagy a lakóhelyünkhöz, vagy a munkahelyemhez közeli, vagy útbaejthető.  Hááát....ami azt illeti, a normális helyeken a jóga k..vadrága. Az Árpád-hídi forrójógásoknál akciósan most pont annyiba kerül egy havibérlet, mint a Deltában bármikor és többféle jógaórát is tartanak. Úgyhogy gyorsan döntöttem: viszlát Delta, kalandozni mentem.
Napokig böngésztem a honlapot és nagyon vártam a hétfőt.
A terem jópofa: többszintes, zegzugos. Egy irodaházban van. Mindenki aranyos persze. Rendes öltözők, zuhanyzók, tisztaság, csend. Többféle óra van, ki is fogom próbálni mindet szép sorban.
A forrójóga-terembe belépve egy pillanatra megijedtem a keringő forró levegőtől. De itt van a kulcsszó: keringett. Mintha egy forró, kicsit szeles tengerparton gyakoroltunk volna valahol Indiában. Meg se izzadtam, bár sajnos én  a szaunában sem szoktam. Ahogy átjárt a meleg, olyan érzésem volt, hogy eddig mindig fáztam, hogy bírhattam ki azt a sok hideget?  Addiktív...
Nem voltak túlságosan nehezek a gyarkorlatok, egy alap hatha jóga volt, de minden testrészt jól megmozgatott, kinyújtott. Ebben a melegben sokkal ruganyosabbnak is éreztem magam, mint egyébként. A gyakorlatok között sok rövid pihenő volt hátonfekvő savászanában, hogy rendeződjön a keringés, gondolom ezért is tartott másfél óráig az alkalom és a végén is ott lehetett még maradni pihenni. Mondjuk nagyon hamar el is veszítettem az időérzékemet, mert nem volt bent óra. Amúgy mindig nézni szoktam, próbálom belőni, hol tarthatunk, hogy tartalékoljam az energiámat. Ebben az időtlenségben egyszerűen csináltam a gyakorlatokat és kész. Jobb volt így.
Jól ki van találva ez az egész. Sajnos én kicsit meg voltam fázva, úgy mentem el forrójógára, ezt nem kellett volna, most tobzódik a szervezetemben a betegség. Egész éjszaka rázott a hideg, hasogat a fejem, minden bajom van. Szóval adtam egy nagy pofont magamnak, ebből most tanulság lett. De maga a hőfok nem ijeszt meg többé, csak nem megyek el betegen. 

2 megjegyzés:

Alma írta...

Itt Kismaroson 500 Ft egy jógaalkalom, a tanár egy igazi jelenség, nem kamu, imádom.De eljárni sajnos még nem volt alkalmam, nincs aki vigyázzon Bernátra.

ixchel írta...

Őt Tami is szerette, emlékszem :) 500Ft igazán jelképes ár. Az engedheti meg magának, hogy ennyirért tartson órát, aki a saját ingatlanában működik, szinte csak a maga örömére, nem a megélhetésért. Kár, hogy Robi nem tud segíteni, ha csak néha-néha mennél el, az is nagyon sokat jelentene.