2016. december 26., hétfő

Kutyakötelesség

Én tényleg köszönök mindent. Hogy a szekszárdi spánielesek bizalmat szavaztak nekünk és hozzánk kerülhetett Lili. Hogy az életünk része lehetett: együtt kirándultunk, nyaraltunk és a gyerekeim ágyában alhatott. A sok esti sétát, örömköröket a töküres, esőáztatta kutyafuttatóban. Térdek orral bökdösését az asztal alatt. Na és persze: ő volt az egyetlen, aki a kozmikus krumplifőzelékem után is kinyalta a tányért. Ezt se felejtsük el! Visszahúzott lendkerekes autóként indulás mindenhová. Nagy ajándék ám, ha az embernek lehet egy ilyen, talán soha fel nem növő gyereke. Az volt az álmom, hogy nálunk öregszik majd meg, végigkísérhetjük az egész életét és lélekben már előre készültem az öröké bepisilő, mindenkire morgó vénlányra, hogy majd akkor is szeressem. Nem adatott meg. Mikor a baleset után friss műtöttként fűhöz-fához kapkodtam, hogy ne kelljen elaltatni, az örök emlék marad. Ki hogy segített, ki hogy reagált. Szinte ismeretlen ismerős első szóra fuvarozott minket az állatorvoshoz. A Cocker Rockeresek, ahogy egy órán belül ott voltak és intézték Lili gyógykezelését. Nagyon nehéz volt lemondani róla. 


8 megjegyzés:

ajsa írta...

Mi történt vele? Mégis el kellett altatni?

ixchel írta...

Szia :) Nem kellett elaltatni, de úgy vállalták a műtétet-rehabilitációt, ha lemondok róla. Mikor kérdeztem, hogy miért jó, ha új helyre kerül, azt mondták, nem látják biztosítottnak a kutya sorsát, ha olyan gazdánál lesz, aki nem tud félretenni egy bizonyos összeget ilyen esetleges baleset vagy betegség költségeire. Én ezt értem, és mivel ők segítettek nekem, mikor megtörtént a baj és hirtelen nem tudtam elővillantani százezer forintot a műtéti-rehabilitációs költségekre, ezért nem is vitázom ezzel. Ha ők nem segítettek volna, el kellett volna altatnom Lilit.

ajsa írta...

Húha. Igen, ezek kemény dolgok. 1 hónapja -pont ma 1 hónapja- négyszer, közvetlen közelről fejbe lőtték az egyik macskánkat légpuskával. Nagyjából az is 100.000 Ft-ba került, hogy megmentsük. Az egyik szemét el kellett távolítani, utána naponta hordtam infúzióra, kb. 2 hét volt, mire rendbejött teljesen (az emberhez képest ez is egy csoda). Nem tudom, mi lett volna, ha nincs erre pénzem. (Na persze, ha egyszer vége lesz a büntetőügynek, akkor bevasalom az elkövetőn, és ez lesz a legkevesebb, amivel megfizet... de persze ezt meg kell "előlegezni".) Aztán a múltkor fültanúja voltam az állatorvosnál egy párbeszédnek, ami arról szólt, hogy egy idős néninek mennyi pénze van a láthatóan rossz állapotban lévő kutyájának a kezelésére.Majdnem bementem, hogy kifizetem, karácsony előtt volt épp... De a múlt hónap horror volt állatorvosi költségek tekintetében, úgyhogy összeteszem a kezem, hogy belefér a költségvetésbe. Szóval valahol megértem őket, és én is azt vallom, hogy a felelős állattartás erről -a pénzről- is szól. Viszont ugyanakkor adok olyanoknak -egy bizonyos személyen keresztül- akiknek nincs pénzük, csak szívük az állattartáshoz. Tehát ambivalens a véleményem erről az egészről. Az egy szerencsés konstelláció, ha valaki állatbolond és pénze is van hozzá.

ixchel írta...

Igen, ez lenne az ideális felállás, nem kérdés. Ezzel együtt még mindig azt mondom: a menhelyek tele vannak és ezek a kutyák nap mint nap csak a kennel rácsát látják meg néha egy-egy önkéntest, aki elviszi őket egy körre. Megérdemlik az ideális gazdit, nem vitás.
Az is csúnya, amit időnként a biztosítók művelnek a házikedvencekre kötött biztosításokkal. Ennek ellenére nyugodtabb lenne a lelkem, ha a kezdet kezdetén kötöttünk volna biztosítást Lilire.

De hogy lehet közvetlen közelről fejbelőni egy macskát? Miért?

ajsa írta...

Ez egy nem mindennapi dolog, az állatorvosok is azt mondták, nem nagyon láttak még ilyet.. Ez egy beteg ember, nem vitás. Állítólag a galambjait "védi", de lődöz nem csak macskákra, más madarakra is. Remélem, a rendőrségi eljárás elveszi ettől a kedvét.

ixchel írta...


Úgy legyen, tanuljon belőle...sajnos ez faluhelyen nem számít ritkaságnak.

Alma írta...

Miért ilyen drága az állatorvosi költség?Nem is kellene orvosi végzettség hozzá, annyira egyszerű dolgokról van szó legtöbbször(nem egy csípőműtét persze).Amíg ilyen luxusnak számít az állatok kezelése, addig ne csodálkozzunk a menhelyek telítettségén.Múltkor 7000 Ft-ért akart bolhátlanítani kérés nélkül a doki.Nem teljesértékűen, csak pár csepp bolhairtót számolt volna fel ennyiért, 3500 Ft-ért pedig 1 tabletta antibiotikumot.Egyikre sem volt szükség amúgy.

ixchel írta...

Nem is a kezelések, a gyógyszerek árai az igazán bicskanyitogatóak. Bár mondjuk az miért lehet, hogy egy vizit ára 6-8000Ft?