2014. szeptember 14., vasárnap

Öszöd

Mégis megérte végigjárni az idióta procedúrákat ezzel az Erzsébet Programmal és eljönni szeptember derekán az öszödi kormányüdülőbe. Mi a kis proliknak fenntartott háromszintes üdülőrészlegen kaptunk egy két fürdőszobás, négyhálós, komplett kis lakosztályt. Kb. 50 méternyire van innen a wellness-részleg szaunával, konditeremmel, medencével - ingyen. Gyógymasszőr masszíroz hihetetlenül olcsón, 3000Ft/óra áron. Én is megyek ma hozzá és kifizetem neki, amit pénteken nekem perkált le egy másik vendég... 
A bárban egy fekete cigányfiú olyan eszpresszót főz, amitől a legnagyobb ínyencek is dobnának egy hátast. 340Ft-ért megmintázza a cappuccinón a tejhabot neked. Mikor kikérdezzük a részletekről, olyan hévvel magyaráz, hogy öröm hallgatni is. Pedig nem is szereti a kávét! Egyszerűen megadja a módját annak, amit csinál.
Animátorok várják a gyerekeket minden nap, reggeltől-estig programokat csinálnak nekik. A mieink már nagyok ehhez, de el tudom képzelni, mekkora élmény ez az ovis-kisiskolás korosztálynak. A csajok így se akarnak hazamenni...
Az ellátásunk kiváló, háziasan főznek, de salátabár is van,  
Elég korán kivetett az ágy, szerencsére. Itt pirkad előttem. Próbáltam elfogadható fotót készíteni a hajnali tóról, de siralmas lett az eredmény, úgyhogy ezt most nem teszem fel. Eléggé fent van a Balaton vízszintje, nem sok híja van, hogy elárassza a szálló saját strandjának ezt a szépen ápolt gyepét. A víz színe valahol a türkiz és a szürke között mozog, az északi parton a hegyek pont úgy burkolódznak pára-köpönyegükbe, mint én itt a takarómba, laptoppal az ölemben. Így nézünk farkasszemet egymással.Vicces.
Szeretem a Balatont, egyszerre van meg benne a nagyság és az otthonosság. Ha végre normálisan megtanulok úszni, jövőre már nem csak a medencében tempózok majd. Az lesz az igazi szerelem!
Olyan kimerült voltam már, és tegnap végre volt kedvem, erőm olvasni. Márait hoztam magammal, gyűjteményt fiatalkori írásaiból. Nagyon élvezem, ahogy meg-megcsillan már az a zseni, akit később megismerhetünk, telve idealizmussal, lelkesedéssel.
Hoppá, hét óra. Megyek a wellnessbe :)

Nincsenek megjegyzések: