2013. október 23., szerda

Rugany



Hogyan tartsuk rugalmasan az elménket? Az Élő kabbala c. könyv szerzője szerint meglepően kevés elég ahhoz, hogy letérjünk a kitaposott ösvényről, annyira az automatizmusaink foglyai vagyunk - pl. fogjuk a másik kezünkbe a fogkefénket, mint rendesen, stb. Én a csikorgó meszesedés első jeleinél Bobby McFerrin koncertfelvételeket hallgatok, eddig bevált.
Ma megejtettem az év vélhetően utolsó fűnyírását. Nem azért mondom, de nagyon komolyan veszem az ilyesmit. Mielőtt nekilátok, mindig elképzelem, hogyan csinálnám, ha kertész lennék. Vagy hogy élesebb legyen a helyzet: próbaidős kertész. Ez a tudat általában elég motivációval lát el ahhoz, hogy tényleg szépen nyírjam le a füvet, (főleg ilyenkor, mikor már nem nagy az esély a csokibarnaság eléréséhez, ami szintén komoly hajtóerőt ad úgy május körül). A végeredmény nem lett annyira tutti, mint képzeltem, mert kicsit összecsaptam a végét az ebédfőzés miatt. Olyan gyenge currys sütőtökrémlevest főztem egy olyan közepes palacsintával, amilyen egy próbaidős kertésztől elvárható.

Míg kép után kajtattam a neten, találtam egy jó kis kedvcsinálót az ugrókötelezéshez. Valahol nekem is van egy, és nagyon szerettem, csak a térdműtétem óta még nem vettem elő. Itt az ideje. Egyébként is nagyra becsülöm ezeket az egyszerű, olcsó sporteszközöket:egy hulahoppíkarika, ugrókötél, frizbi pont elég egy kis mozgáshoz.

9 megjegyzés:

ajsa írta...

Jó ötlet a jövőre nézve ez a próbaidős kertész dolog. Bár én próbaidős kertesházas is leszek. :)

ixchel írta...

Nagyon izgalmas, ezek szerint tényleg belevágsz? Hol, mikor?

ajsa írta...

Már elköteleződtem. :) Letettük a foglalót a házra, amit a képen láttál, miután eladtam a lakást. Fáj a szívem picit a lakásért, mert nagyon szerettem, de a társasházi létbe és a szomszédokba már nagyon belefásultam-fáradtam. És gyerekkori álmom válik most ezzel valóra -nagyon remélem- úgyhogy persze, mint minden, ez is áldozattal jár, de alig várom, hogy nyílni lássam tavasszal a saját keretem, és a "saját" madaraim lakják be az öreg diófát!!!

ixchel írta...

Szegeden lesz, vagy valahol a környéken? Ha szerkezetileg, fűtésileg rendben van a ház, mindenképpen megéri. Mi a tavalyi fűtés -korszerűsítéssel, ablakszigeteléssel nagyon szolid áron fűtöttük ki a lakást. Szóval, még így is megéri.

ajsa írta...

Szegeden, Hattyastelepen. Szerkezetileg nincs baja, egy volt építész kollégám megnézte. A tetőt azért pár éven belül nem ártana alaposan felújítani/cserélni.

ixchel írta...

Szuper, nem kellett vidékre menni. Ismerem a környéket, lakott ott egy barátom. Mindig futva ment tőlünk haza. (Maratonista volt, úgyhogy meg se kottyant neki az Olajos utca-Hattyas telep táv.:)

ajsa írta...

Nem mondod, hogy te szegedi származású vagy??? :o

ixchel írta...

Kisteleken születtem, éltem 11 éves koromig, akkor költöztünk Szegedre, ahol 1999-ig éltünk :)Tegnap tudatosult bennem, hogy még egy évben is születtünk, kár, hogy nem ismertelek.

ajsa írta...

Tényleg kár... de ez még pótolható...