2012. május 1., kedd


Azért jó a nagycsalád, mert hatan hatféleképpen válogatunk a lehetséges kaják között. Van egy-két pont, ahol az ízlésünk találkozik, pl .a lasagnét mindenki szereti. A gyümölcslevest is, de pl. olyan szülinapi tortát is nehéz megalkotni, ami mindenkinek ízlene. Ákos szinte full vegás, Alma alig eszik rizst, tésztát, Dóri, Zsófi utálja a gombát, cukkinit és még sorolhatnám. Metszéspontok: olajbogyó, tejtermékek, kakaó. Na és vitán felül: a sajt. A camembert Zsófinak nem ízlik, úgyhogy egy kevésbé karakteres ízű brie-ből készítettem a mai kenyérrevalót.

Hozzávalók: 
10dkg teavaj
125g brie
250 ml habtejszín
1 ek liszt
1 teáskanál só

A vaj feléből és a lisztből, habtejszínből besamelt készítettem, felolvasztottam benne a sajtot, sóztam, botmixerrel simára kevertem. Mikor kihűlt, habverővel belekevertem a vaj másik felét. Szándékosan nem tettem bele semmilyen fűszert, mindenki tegyen hozzá, amit akar. Laci lilahagymával, kétszersülttel ette, de van a kertben snidling, kakukkfű. Körtével, dióval se lenne rossz, vagy áfonyalekvárral, de Dóri és Ákos magos kenyérrel, fűszer nélkül ette, és jelentem, a vacsora megkapta a k...a jó minősítést a családtól.

Nincsenek megjegyzések: