2012. január 16., hétfő

Dolce vita

Jelentem, új mániám van kialakulóban, a bonbonkészítés. Öt éve, mikor még a helyembe hozta a Plus a finomabbnál finomabb csokikat, az extra minőségű kakaóport, mikor nem zengett a média a kakaóbab-cserjék és a klímaváltozás összefüggéseitől, a házi bonbonkészítés kuriózumnak számított, cseppet sem érdekelt ez az egész. Most, hogy már nyilvánvaló, hogy nemcsak karriert, tisztességes megélhetést, de még egy elfogadható mellékjövedelmet se alapozhat az ilyesmire az ember, máson se jár az eszem, mint a csokifajtákon, na meg hogy mivel töltsem meg a kis csokikapszlikat.
Első "művem" egy tejszínes-étcsokis bonbon, fehércsokis-narancslikőrös töltelékkel. Fényévekkel finomabb, mint a boltban kapható desszertek, de azt hiszem, ilyet többé nem fogok készíteni, mert az én ízlésemhez képes túl édes lett. Hűtőből kivéve finom, szobahőmérsékleten kifejezetten geil. Vagy gejl, ki hogy írja.
A receptet leírom, később még tanulságos lehet.

A csokirétegből nem csináltam hiúsági kérdést: vettem egy 20 dkg-os 50valahány százalékos tejszínes étcsokit és gőz felett megolvasztottam. Addig kevergettem, míg olyan jó fürdő-hőfokú lett, szerintem ez olyan 40 fok körülinek felel meg. Akkor fogtam a szilikonformákat és eleinte ecsettel kenegettem be csokival, majd kanállal töltögettem tele, kicsit vártam, majd kiöntöttem a felesleget. Mindkét verzióval ugyanolyan jó lett a falvastagság, bár egy lyukasat azért sikerült alkotni (de elfogyott az is).
A hűtőbe tettem a formákat és elkészítettem a rendkívül bonyolult krémet:

30dkg fehér csokit (Schogotten) felolvasztottam, belekevertem
5dkg teavajat
5ek habtejszínt
2-3ek narancslikőrt
és jó alaposan addig kevergettem, amíg ez is olyan 40 fokosra hűlt.
Megtöltöttem az időközben megszilárdult csokikapszlikat, ismét hűtőbe tettem, kb. negyedóra múlva bevontam a tetejüket csokival és egy-másfél órára ismét hibernáltam a társaságot.

A töltelék bazi sok lett, még 15-20 db-ra elegendő lett volna, amit a végén elnyalogattak a gyerekek. Persze nem veszett kárba. Tanulság, hogy legközelebb vagy reszelt narancshéjat, vagy valami más fanyar, vagy savanykás összetevővel kell még dúsítani, hogy egyensúlyban legyen. Fahéj?

2 megjegyzés:

Alma írta...

Gyakorolj csak!:))
Most vettem a Lidl-ben csokis-kávés desszertkrémet, ami szerintem illene tölteléknek egy kis likőrrel feldobva.

ixchel írta...

Igyekszem:) Csokis-kávés likőrrel? Telitalálat lehet.