2010. november 27., szombat

Nézelődünk


 Nem emlékszem, hogy készítettek-e játékfilmet Vámbéry életéről, utazásairól. Én biztosan megnézném, hálás téma.  Nagyon érdekes, mondhatni: rendkívüli ember története, aki ráadásul a miénk.

Bár manapság nem ez a trend. Hál'Istennek, a gyenge remake-ek kora talán már lejárt. Ahogy látom, manapság a fő téma mi vagyunk, hogy érezzük magunkat manapság ebben a világvége-hangulatban: csömör, egy cseppnyi tisztaság, misztikum ezerrel. 
Most láttam egy filmet (már jó régen felvettük, csak ma reggel volt időm megnézni). A címe: 1. Persze ez is erre a három komponensre épül, szóval nem túl üde, a trailere nem tetszik, fura a vége, film mégis jó, elgondolkodtató. Bevallom, nem lett tőle valami virágos a kedvem. Főleg, mert nincsenek benne elhanyagolható részek, mindenre érdemes figyelni, úgyhogy a reggeli jövés-menésben állandóan vissza-visszatekergettem, hogy ne maradjak le semmiről. Mire végignéztem, már olyan ideges voltam, hogy szinte minden jelenlévőt leteremtettem valamiért.
Stanislaw Lemet fogok olvasni. (Ha befejeztem a Vámbéry - útleírást.)

2 megjegyzés:

Alma írta...

Kölcsönadhatod, ha elkezdted S.L.-et:)

ixchel írta...

Nagyon érdekelne a másik agyféltekém véleménye is:)
Az egész út során csak a legnagyobb titokban készíthetett jegyzeteket, úgyhogy igencsak meg kellett válogatnia, mit ír le. Ennek a hatása főleg a könyv első felén érződik, a többi már nagyrészt emlékezésen, utólagos elemzésen alapul (mert gondolom azzal volt elfoglalva, hogy élve hazakerüljön, nem a jegyzeteléssel), de így is nagyon érdekes. A teljesítménye pedig igencsak egyedülálló.