2023. december 2., szombat

Vega wellington

 Ezt is régóta ki akartam már próbálni. Ma lesz a hagyományos karácsony előtti halászléparti, a dínomdánomba és lakomába mi idén vega fogásokkal szállunk be. Eljött az idő!






 Egy Nosalty-s recept volt az ihlető, ezt variáltam át egy kicsit. 

Egy fej apróra vágott vöröshagymát olivaolajon megdinszteltem
500gr csiperkegombát vékony szeletekre összevágtam, a hagymával együtt pároltam tovább.
Fűszerek: rozmaring, kakukkfű, tárkony, feketebors

Egy fej vöröshagymát vajon megdinszteletem, 
2 ek zsmlemorzsát dobtam rá és együtt pirítottam egy kicsit.
300 gr főtt gesztenyét vékony szeletekre vágtam, a hagymás, morzsás keverékkel együtt pároltam egy kicsit
Kellett volna még egy kis fehérbor, de nem volt itthon. Úgyhogy szórtam hozzá 2 ek reszelt parmezánt.
Fűszerek: mint fentebb.

2 cs Lidl levelestésztát kihajtogattam, félbevágtam. A tepsibe helyeztem 1-1 lapot.
Először a nedvszívóbb gesztenyés keveréket oszlattam el a tésztacsíkokon, arra jött a gombás töltelék.
Lefedtem mindkettőt 1-1 tésztacsíkkal, megkentem tojássárgájával, villával összelapítgattam a széleket, megszurkáltam a tetejét és ment a 200 fok-os sütőbe. Kb. 20 perc alatt meg is sült.



Egy kis díszítést elbírt volna a teteje, hogy igényesebben nézzen ki, de remélhetőleg a tányérokból ez is elfogy majd valahogy. 

Nincsenek megjegyzések: